SmakarSomSocker

Alla inlägg den 23 juli 2012

Av Emelie Carlsson - 23 juli 2012 17:56

Ja, som dem flesta vet så rullar den nya Spider-Man filmen på biografdukarna just nu! Och flera har väl som jag redan varit och sett den! Kanske till och med på premiären? Så vad tyckte ni om den?. Här kan ni läsa mer om filmens handling, skådespelare osv; www.imdb.com/title/tt0948470/


Enligt min mening så förstår jag inte riktigt varför man vill ta någonting som nästan är helt perfekt, och göra om den? Och hur vågar man sig på det? Jag tycker att dem tabbar sig med att göra en omstart på dessa filmer. Dem "gamla" Spider-Man filmerna, med "Tobey Maguire" i huvudrollen, är ju redan riktigt bra enligt mig! Jag har inte direkt forskat i meningen med nyversionen, men min tanke är att dem vill "tuffa" till det lite extra för att anpassa efter 3D visning, och kanske är också tanken att surfa på vågen efter en redan grymt bra film, och hoppas på att tjäna lite extra pengar. Dock är jag inte säker på min sak, men det är så det ser ut i mina ögon!

   För övrigt då så ska jag tillägga att historien är som sagt densamma, fast med lite förändringar i visningen av den! I nyversionen tillkommer lite mer ingående information om hur labbet, där spindlarna lever, blir strålade. Och man får även veta mer om "Peter Parkers" bakgrund! Om hur han förlorar sina föräldrar, och hur det är när han växer upp! Plus i kanten för det! När det kommer till action biten så är den helt klart upptempad, men med mer komiska inslag. Tyvärr inte samma dramatik som tidigare version, och det känns lite som att "Peter Parker" tappat "den där" känslan och personligheten som han så väl avspeglar i tidigare filmer!

   Jag hatar absolut inte filmen, men jag jämnför den nog för mycket med tidigare versioner och tror därför den får sämre betyg i mina ögon. Med tanke på dem små plussen filmen får, och dem många mindra bra sakerna, så får filmen ändå godkänt.

Betyg: 3,5/5 sockerbitar

 

Åter igen så hatar jag inte filmen, och hur irriterande jag än tycker det är att dem försöker "förstöra" den hedliga Spider-Man, så kommer jag ändå följa omstarten genom kommande filmer också! Kanske blir man positivt överraskad av dem andra ändå ;).


På återseende ;).... <3

Av Emelie Carlsson - 23 juli 2012 09:22

Asså jag får skylla mig själv att jag gick och la mig kl: 03.57 inatt... Men varför måste hunden bli magsjuk just idaaaag för!? Just den morgonen jag kanske ville sova liiite längre än till kl: 08.03 Var ute med henne 2 gånger INNAN klockan slog 09.00 Så om inte detta är en tillfällig "sjukis" hon fått, så kan denna dagen bli ganska lång och tröttsam!
Varför just idag, morgonen efter jag va "tvungen" att spela dator och glömma bort tiden! Detta är straffet! ! ! !

Ovido - Quiz & Flashcards