SmakarSomSocker

Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Nä nu orkar jag inte mer...

Av Emelie Carlsson - 27 februari 2013 04:25

Jag är tröööött!! Jag har sovit alldeles för dåligt i alldeles för lång period nu... jag orkar inte mer. Så vad ska jag göra? Känner mig som den mest ensama personen i världen, och det känns även som om ingen förstår mig! Eller är det bara jag som är klen? Som en "reminder" vill jag tillägga att jag är gravid, i vecka 34 faktiskt, och det är klart att det påverkar sömnen. Jag hör ofta att detta är kroppens sett att träna inför vakna nätter när bebisen väl kommit sen, men då är det ju en annan sak! Då har jag ju möjligheten att vila under dagen och så. Nu måste jag ju sitta på Eductus varje dag mellan 9.00-15.00 Igår kändes det förjävligt! För då somnade jag nästan mot bordet liksom.

Eductus är ett program, eller en utbildning, som arbetsförmedlingen skickat mig på. Man kan säga att det är en förberedande utbildning inför valet av yrkesutbildning. Den omfattar 11 veckor med olika moment varje vecka. Nu i början håller vi på mycket med personlig utveckling och inventering... Vem är jag? Till exempel.

Problemet är att jag kommer inte ens kunna fullfölja utbildningen eftersom jag ska föda i april. Jag kommer då missa några av dem veckorna som jag tycker är viktigast! Och det är dem veckorna man har praktik. För en gång skull såg jag fram emot praktiken, eftersom man strävar efter att få komma till ett betydelsefullt ställe... Inte till kassan på ica liksom... Nej, utan då skulle vi jobbat med att få in mig på nått med djur, till exempel en djurpark! Få hade jag fått känna på yrket lite mer. Så blir det en bra bas sen om jag då väljer att söka in till en sån utbildning.

Tillbaka till sömnen... Jo klockan är nu 04.16 i skrivande stund, och jag är klarvaken, men ändå seg liksom. Känner mig inte utvilad överhuvudtaget, men kan inte sova. Vaknat fleeeera gånger inatt, fram tills kloclan slog 03.00 ungefär, då valde jag att gå upp. Jag vaknar till att börja med av mardrömmar, men sen måste jag ju också springa på toa och kissa. Idag (inatt) har jag även haft en såndär jobbig känsla som om jag har urinvägsingektion! Det känns som jag inte kan kissa färdigt, och det svider lite. Har haft problemet tidigare, så vet hur det känns. Ska se på det under dagen, och eventuelt ringa barnmorskan i eftermiddag. Är ju inte bra att ha infektioner när man har en bebiiiis i magen.

Nä, nu ska jag göra lite citronvatten och sätta på en film tror jag. Hunnit bli hungrig också, så får väll ta en macka eller nått.

Godnatt folket, eller godmorgon för några :). <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Carlsson - 28 maj 2013 20:10

Det vet jag nu... !!!

Av Emelie Carlsson - 30 april 2013 22:49

Jag tänker fatta mig kort! Den va bra, men jag tyckte den slutade dåligt... Den va lite seg i början, men snart så kom den igång och vi fick se lite action. Och i vanlig Tony Stark anda så va han, precis som vanligt, lika charmig, busig, rolig, ka...

Av Emelie Carlsson - 28 april 2013 13:48

Jag minns att jag under min graviditet var "orolig" för att bli uttråkad, eller känna att jag hade mycket dötid. Men jag har blivit snäppet visare nu när min dotter ligger här i min famn. Dem få stunderna jag faktiskt KAN lägga henne ifrån mig, dem s...

Av Emelie Carlsson - 22 april 2013 14:56

Har haft fullt upp det senaste då våran efterlängtade prinsessa äntligen kommit till världen! 12/4 valde hon att titta fram, 4 dagar "för tidigt". Underbart tyckte jag, eftersom jag va så less på att vara gravid! Såhär i efterhand MÅSTE jag ju hålla ...

Av Emelie Carlsson - 8 april 2013 01:09

Jag kan inte sovaaaa =(. Jag har visserligen inga tider att passa, men det är så jävla jobbigt när man inte somnar som man ska! Jag går upp i tid även om jag sover dåligt, så jag vänder liksom inte på dygnet. Problemet är snarare att jag går runt en ...

Ovido - Quiz & Flashcards