SmakarSomSocker

Alla inlägg under oktober 2012

Av Emelie Carlsson - 31 oktober 2012 06:30

Jag tycker det är skönt att vara uppe tidigt! Även om kl 5.00 är att ta i så har jag vant mig ganska bra nu, och tycker d känns skönt! Anpassar mina tider efter Björn varje dag för att slippa ta bussen till jobbet. Han och jag börjar båda kl: 07.00, men grejjen är att han ska enda till Halmstad... Så då får jag åka till mitt jobb ännu tidigare! Kl. 06.10 var jag på jobbet idag. Lagret är nästan dött vid den här tiden, och för att inte tala om personalrummet! 2 städerskor är det enda som ljuder i korridoren utanför. Men jag gillar denna stunden varje morgon! Här sitter jag i lugn och ro med min kopp varm choklad och en frukt eller ibland en macka. Myyyysigt...

Av Emelie Carlsson - 17 oktober 2012 21:29

Är det meningen att man ska ha sin framtid målad framför sig? Är det meningen att framtiden ska vara bestämd? Jag menar, är det vanligt att man faktiskt undrar vart man står om 10år!

Just nu lever jag i nuet... Och det är lättare att ta ett steg i taget när framtiden känns oviss. Jag tror dem flesta har rätt klart för sig vart dem står i framtiden, eller ialla fall vart dem önskar att dem står. Men jag själv har ingen aning! Jag vet inte vad jag vill heller. Känns så jävla tråkigt att inte ha några planer eller önskemål... Att bara leva i nuet. Kanske är det något som kommer längre fram? Eller kanske är det så att man aldrig skapar sig en önskan om sin framtid, utan bara står still och finner sig själv efter 40 år... Och lever på samma sätt och på samma plats. Men en sak är jg säker på, och det är att livet är oförutsägbart, och vilka planer eller önskemål man än strävar efter, så har livetsgång förmågan att bryta det... När som helst i livet, och för vem som helst. Då spelar det ingen roll hur stark vilja man har...

Ovido - Quiz & Flashcards