SmakarSomSocker

Alla inlägg under september 2012

Av Emelie Carlsson - 11 september 2012 23:23

Jag säger som Tjorven... -Vad är meningen med att gå och lägga sig på kvällen, om man ändå måste upp på morgonen?  I mitt fall blir det dock 1-2 gånger på natten också. Så kan likaväl vara vaken så länge jag orkar ;). Nä men jag gillar ha rutin på dagarna och gå upp i tid och lägga mig i tid (oftast). Man får ut mer nytta av dagen, och man blir gladare och piggare! :).

   Nu har jag dessutom börjat på arbetsförmedlingens ungdomsgaranti. Så går en aktivitet på NavigatorCentum inne i stan varje dag. Har varit där förut, så det mesta är upprepad info. Men, men vad gör man inte för sina ynka kronor man får i ersättning? ;). Blir dock lite knivit om man blir skickad på praktik, för då måste man stå för alla transportkostnader själv. Och får man då det minsta i ersättning (som mig), så går man i princip plus minus noll. Jag hade inte förväntat mig att bli rik på att vara arbetslös, men inte heller slita 40h i veckan för noll kronor. Men nu får vi se hur det går... kanske dyker upp nått kul jobb ;). Om inte annat så kan jag glädja mig när min A-kassa sätter igång, och man får lite mer normal summa pengar.

   JA, detta är självförvållat! Jag klagar inte, bara påpekar hur underbart nöjd jag är med mina småkronor jag tjänar.... medans vissa andra individer sitter i runt om i Sverige och tjänar betydligt bättre, för inget arbete alls!


Nej nu blir det sängen! Hoppas på att man får sova hela natten inatt... I'm in desperate need of my beauty sleep ;)


Sovgott folk! <3


Ovido - Quiz & Flashcards