SmakarSomSocker

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Emelie Carlsson - 13 juli 2012 10:47

Hemmafruar är nog väldigt underskattade! Många tror att det är ett liv i lathet, och att hemmafruar alltid softar och lever livet. Klart finns det undantag! Det finns ju dem som har riktigt rika män som faktiskt vill att deras fruar ska leva livet, och som dessutom har kanske städerskor osv. Men som jag... jag är ju typ hemmafru, och det innebär inget "leva livet" liv egentligen. Jag sköter ju hemmet till 100%, varje dag! Ibland tröttnar man lite, och kanske struntar i att dammsuga t.ex Men oftast har man mycket och göra varje dag! Vi är en familj med två vuxna och en hund + katt. Så vi är ingen stor barnfamilj med massa extra tvätt osv. Men tro det eller ej, det blir en hel del tvätt, disk, matlagning och städ överhuvudtaget! Jag trivs med det, men jag är egentligen lite för energisk, för att klara av det i längden. Fast det beror ju iofs vad man gör om dagarna. Hade killen haft ett par tusenlappar extra varje månad så kunde man dratt ut och shoppat nån gång då och då ;).


Idag ser mitt schema ut såhär:

*Dammsuga

*Tvätta + vika tvätt

*Damma

*Klippa mig

*Jogga (på mitt fina, nya löpband)


Sen dyker det säkert upp andra saker också... Men detta skall i alla fall göras ;).
   Men först av ALLT ska jag rasta vovven... så fort jag druckit upp min vaniljlatte ;)...


Puss hej, leverpastej (bläää) <3

Ovido - Quiz & Flashcards