SmakarSomSocker

Alla inlägg under januari 2013

Av Emelie Carlsson - 9 januari 2013 01:49

Jag har inte gjort något för att förtjäna en sömnlös natt! Jag drack kaffe idag, men det var i förmiddags! Jag åt ingenting precis innan läggdags och jag sov inte ovanligt länge imorse! Så jag har inte gjort något för att störa tröttheten! Men jag kan bara inte somna! Jag har ingen tid att passa imorgon, så det är ingen panik egentligen. Men samtidigt vill jag ha en normal dygnsrytm, och det blir jobbigt att gå upp tidigt imorgon bara för att kunna vända dygnet! Blääää...

Tror det beror på graviditeten... Har endel inre stress, och det finns saker i livet som jag känner att jag måste fixa innan bebisen kommer. Inga jätte allvarliga saker, men dem tål att tänkas på! Dessutom har vi ju flytten snart som sagt. Den ser jag fram emot jättemycket! Men samtidigt är det ytterliggare en sak att fundera över. Vi har ju försökt börja med vissa saker för att slippa få allt när flytten närmar sig, men tiden går fort! Jag vill hinna måla så fort som möjligt, och jag vill inreda barnrummet! Sånna saker tar tid, och jag blir bara tyngre och tyngre! Går in i vecka 27 idag, så det syns och känns verkligen att man har blivit större... Och det stör mig också när jag ska sova...

Kan inte ligga på mage, och det värker i höfter och rygg! Finns liksom ingen ställning som lättar och varje gång jag vänder mig så känns det som om jag ska spricka! Att vara gravid är ingen dans på rosor... Det har jag verkligen förstått nu.

Godnatt folket! Ska försöka somna nu! <3

Ovido - Quiz & Flashcards