SmakarSomSocker

Alla inlägg under december 2012

Av Emelie Carlsson - 31 december 2012 21:22

Ja det går ju helt enkelt inte att missa att det är nyårsafton idag! ALLA har skrivit på sina statusuppdateringar på facebook, och önskat folk ett gott nytt år! Alla förutom jag typ :). Idag har jag valt att stanna hemma i soffan, och det är jag jävligt nöjd med. Idag är ingen annorlunda dag mot imorgon! Nää jag valde att skippa julen iår, och så även nyårsafton. Men det betyder inte att jag inte önskar er alla ett gott nytt år... Så GOTT NYTT ÅR PÅ ER! Jag kommer få ett underbart år ialla fall! Det är jag övertygad om. Bebis är på jäsning och beräknad nedkomst är 16 april. Vi har även flytten till huset på gång! Så mitt nya liv ligger runt hörnet. Och det ska bli helt underbart <3 Och med mig på det nya kapitlet har jag ju min sambo, min vovve och så klart lilla kissen <3 min familj <3

Av Emelie Carlsson - 17 december 2012 16:53

Ja, då va det inte långt kvar till julafton! Underbart... Eftersom att jag då tillbringar min dag på Playa del Inglés! Haha! Yes, så är det! Jag har skippat allt som har med julstress att göra! Jag hängde upp stjärnor i fönstrerna och la en duk på bordet... Det fick räcka :). När vi kommer hem igen så blir det dock lite julmat, för det är aldrig fel :). Men sen får det räcka med jul! Inga paket och inget direkt firande. Så skönt! Man får passa på nu när man inte ha nårra barn! Tills nästa år har vi ju en liten tjej att tänka på, och då blir det säkerligen mkt mysigare och roligare att fira jul oxå :).

Som sagt... På onsdag bär det av mot varmare breddgrader! Härligt <3

Av Emelie Carlsson - 4 december 2012 19:15

Ja det är faktiskt sant! Man blir mer känslosam när man är gravid! Jag märker det på mig själv! Jag blir små "lipig" för ingenting numera! Speciellt om jag ser någon gråter på teve. Eller om jag ser väldigt lyckliga slut! Då blir jag alldeles rörd! Det är faktiskt pinsamt ^^.
Men det är inte bara teve tittandet som tvingar fram ett par tårar. Vid vissa tillfällen i min omgivning blir jag hemskt ledsen över saker som annars inte påverkar mig! Häromdagen blev jag ledsen när jag såg min mamma! Hon skulle köra hem mig efter en stressig arbetsdag, och jag va så trött och utmattad, att när jg såg min älskade mamma så blev jag så lättad! Jag blev så undebart glad av att se henne så jag blev ledsen! xD hahaha! Ibland gråter jag av trötthet.

Jaja. Det är ju som sagt sånt som ingår i graviditeten.

Ha en härlig vinter <3 pöss!!

Ovido - Quiz & Flashcards