SmakarSomSocker

Alla inlägg under februari 2012

Av Emelie Carlsson - 6 februari 2012 01:13

Jag har inget emot vinter... Iallafall inte innerst inne! För jag vet att kylan är nyttig för naturen... Och det är endast därför som jag har tålamod. Frusna tår och kalla händer, röda näsor och rinnande ögon! Inte charmigt alls faktiskt, och framförallt inte särskillt bekvämt! Sen ska vi ju inte tala om krånglet som uppstår med bilen! Sönderfrusna batterier, fläktar som lägger av, men oxå en sån sak som att behöva skrapa rutorna! Nej, usch för vinter.... Även om naturen behöver det!<3 dock är det faktisk mer OK att sitta inomhus när d är riktigt kallt! Varm kopp med oboy, en filt och en go soffa gör susen! Och extra mysigt blir det när man har en undebar älskling att värma sig hos! <3God natt världen! Glöm inte mössan!<3

Av Emelie Carlsson - 3 februari 2012 11:29

Kanske att du har rätt!... det där man att skriva ner sina tankar istället för att berätta dem.

   Fördelarna är ju att man slipper sitta face to face när man skriver ... man slipper blotta sin själ och visa sig svag precis framför dig! Istället berättar man sin historia i lugn och ro via text... man får sagt det man vill ha sagt, och man hinner tänka en extra gång när man skrivit klart! Man hinner fundera....

   Nackdelen är ju att saker kan ju tolkas på fel sätt....


Önskar att jag bara hade orken... orken att slänga av mig ryggsäcken, sätta mig ner tsm med dig, öppna den och kolla genom mitt bagage. Hjälpas åt att sortera ut gammal skit, spara saker som är värda att spara, och lämna plats för nytt! Men jag orkar inte... känns bättre att låta skiten sitta på ryggen! Vem vet?!, om vi öpnnar den tillsammans så kanske jag förpestar din tillvaro också! Förgiftar dig med all skit som finns där! Gammal skit som jag hoppas försvinner av sig själv! Men det funkar nog inte riktigt så. Ryggsäcken är hel, så det är ingen risk att skiten ramlar ur... utan jag måste öppna den från toppen och plocka ur det själv!


Men jag hoppas du orkar gå i min takt... orkar vanka dig fram tillsammans med mig. För det kommer att gå långsamt, och det kommer finnas dagar då jag inte orkar mer... Dagar då jag ger upp allt! Men det kommer också finnas dagar då allt rullar på som i medlut! Väskan kommer kännas lättare! Och jag kommer faktiskt må ganska bra! Dessa dagar är dem som är värda att vänta på! För jag lovar dig att det kommer en dag då jag häller ur all skit på golvet, och bara lägger tillbaka allt nyttigt! Jag släpper gamla saker som bara äter upp mig inombords... men älskade du... jag vet inte när! Och jag skulle aldrig klandra dig om du inte orkade föjla med på min vandring... men jag hoppas att du gör det!


<3<3<3

Ovido - Quiz & Flashcards