SmakarSomSocker

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Den där om "The Amazing Spider-Man"

Av Emelie Carlsson - 23 juli 2012 17:56

Ja, som dem flesta vet så rullar den nya Spider-Man filmen på biografdukarna just nu! Och flera har väl som jag redan varit och sett den! Kanske till och med på premiären? Så vad tyckte ni om den?. Här kan ni läsa mer om filmens handling, skådespelare osv; www.imdb.com/title/tt0948470/


Enligt min mening så förstår jag inte riktigt varför man vill ta någonting som nästan är helt perfekt, och göra om den? Och hur vågar man sig på det? Jag tycker att dem tabbar sig med att göra en omstart på dessa filmer. Dem "gamla" Spider-Man filmerna, med "Tobey Maguire" i huvudrollen, är ju redan riktigt bra enligt mig! Jag har inte direkt forskat i meningen med nyversionen, men min tanke är att dem vill "tuffa" till det lite extra för att anpassa efter 3D visning, och kanske är också tanken att surfa på vågen efter en redan grymt bra film, och hoppas på att tjäna lite extra pengar. Dock är jag inte säker på min sak, men det är så det ser ut i mina ögon!

   För övrigt då så ska jag tillägga att historien är som sagt densamma, fast med lite förändringar i visningen av den! I nyversionen tillkommer lite mer ingående information om hur labbet, där spindlarna lever, blir strålade. Och man får även veta mer om "Peter Parkers" bakgrund! Om hur han förlorar sina föräldrar, och hur det är när han växer upp! Plus i kanten för det! När det kommer till action biten så är den helt klart upptempad, men med mer komiska inslag. Tyvärr inte samma dramatik som tidigare version, och det känns lite som att "Peter Parker" tappat "den där" känslan och personligheten som han så väl avspeglar i tidigare filmer!

   Jag hatar absolut inte filmen, men jag jämnför den nog för mycket med tidigare versioner och tror därför den får sämre betyg i mina ögon. Med tanke på dem små plussen filmen får, och dem många mindra bra sakerna, så får filmen ändå godkänt.

Betyg: 3,5/5 sockerbitar

 

Åter igen så hatar jag inte filmen, och hur irriterande jag än tycker det är att dem försöker "förstöra" den hedliga Spider-Man, så kommer jag ändå följa omstarten genom kommande filmer också! Kanske blir man positivt överraskad av dem andra ändå ;).


På återseende ;).... <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Carlsson - 28 maj 2013 20:10

Det vet jag nu... !!!

Av Emelie Carlsson - 30 april 2013 22:49

Jag tänker fatta mig kort! Den va bra, men jag tyckte den slutade dåligt... Den va lite seg i början, men snart så kom den igång och vi fick se lite action. Och i vanlig Tony Stark anda så va han, precis som vanligt, lika charmig, busig, rolig, ka...

Av Emelie Carlsson - 28 april 2013 13:48

Jag minns att jag under min graviditet var "orolig" för att bli uttråkad, eller känna att jag hade mycket dötid. Men jag har blivit snäppet visare nu när min dotter ligger här i min famn. Dem få stunderna jag faktiskt KAN lägga henne ifrån mig, dem s...

Av Emelie Carlsson - 22 april 2013 14:56

Har haft fullt upp det senaste då våran efterlängtade prinsessa äntligen kommit till världen! 12/4 valde hon att titta fram, 4 dagar "för tidigt". Underbart tyckte jag, eftersom jag va så less på att vara gravid! Såhär i efterhand MÅSTE jag ju hålla ...

Av Emelie Carlsson - 8 april 2013 01:09

Jag kan inte sovaaaa =(. Jag har visserligen inga tider att passa, men det är så jävla jobbigt när man inte somnar som man ska! Jag går upp i tid även om jag sover dåligt, så jag vänder liksom inte på dygnet. Problemet är snarare att jag går runt en ...

Ovido - Quiz & Flashcards