SmakarSomSocker

Alla inlägg under november 2011

Av Emelie Carlsson - 22 november 2011 00:52

Har haft fullt upp som vanligt! Jag har ju ett sånt händelserikt och spännande liv! LOVE IT!!! eller? :S..


Måste fan banta nu! Ärligt talat! Men varje gång jag börjar på det, så kommer nått ivägen! Som typ idag... bio! Då är jag fan så jävla svag alltså! För jag MÅSTE äta godis när jag kollar bio! Det bara är så! Men imorrn ska jag till gymmet, så då förbränner jag ju ialla fall lite ;). Har inte fått tillbaka mitt sug på att röra mig än.... och det känns tråkigt! Måste komma igång igen! För det är inte bara det att jag vill gå ner i vikt... jag blir så mkt piggare och gladare oxå!


Som sagt så var jag på bio idag! Och jag tror dom flesta kan lista ut med lilltån vilken film jag såg ;)... Det var ju Breaking Dawn "part 1" så klart! Den va jätte bra! Men måste säga att dem andra i samma serie är snäppet bättre! Men denna filmen tar priset i spänning! Och dessutom var den väldigt "grov" eller "rå" kanske man skulle kunna säga! Även om alla filmer i serien innehåller mycket kärlek, så vad det betydligt mer i denna! Och istället har dom dragit ner lite på action biten... Nån beskrivning om handlingen i filmen får ni inte... för tar förgivet att alla vet vilken film det är jag pratar om... ;)

Den får i alla fall 4 av 5 möjliga!


På tal om kärlek... ja asså när jag sett filmer som nu i detta fallet, "Breaking Dawn", så blir jag så irriterad efteråt! Jo, anledningen är att jag drömmer mig alltid bort till det där perfekta livet! Om ett sånt perfekt par som älskar varrandra till tusen! Men liksom nått sånt finns inte i verkligheten! Jag tror folk strävar efter det perfekta! Men när dom inte når dit så tror dom att dem e olyckliga! Och det e nog därför många personer skiljer sig, och gör slut! Dom borde skapa lite fler filmer med olyckligt slut! Så man e förberedd på att livet inte alltid är en dans på rosor! Den där perfekta killen finns INTE och den där prinsess tjejen är bara påhittad!

   Nu menar jag inte att man ska nöja sig med det minsta, men jag tycker filmer sätter så höga "mål" i hjärnorna hos människor. Liksom folk går och blir kära i karaktärerna i filmen... Det e sjukt,...

   Eller så är det jävligt bra med sånna extrema kärleksfilmer... för det ger människan liiiite hopp om att livet faktiskt kanske har en mening!

   Eller så är man en sån som jag! En person som e fullt medveten om att livet inte har någon direkt mening, men hakar på endå och hoppas på en rejäl åktur till slutet! Ha så kul så länge det varar liksom! Och en kärleksfilm lite då och då är nog nyttigt för att man ska hålla hjärnan i trim! Det är ju nämligen ganska lätt att glömma bort va kärlek är när man inte utövar den ;)...


Puss och Godnatt friends <3

Ovido - Quiz & Flashcards