SmakarSomSocker

Alla inlägg under juli 2012

Av Emelie Carlsson - 10 juli 2012 17:35

Suttit en halvtimme på FB och laddat upp lite bilder! Var på SkaraSommarland i midsommar, så blev ett par fina bilder faktiskt! Här har ni några:

                           



Nu är det drygt en halvtimme kvar till min älskling kommer hem! Han har varit så duktig så han har jobbat över två timmar idag! Saknar honom sååå <3

Puss på er! <3

Av Emelie Carlsson - 10 juli 2012 11:34

Eller... jag vet inte om jag haft fullt upp egentligen. Men man ska ändå ta sig tid för att sätta sig ner och skriva ett blogginlägg. Sen ska man dessutom va "skrivsugen" hehe.


Mycket har klart hänt sen sist, men inte tänker jag klottra ner allt på bloggen inte. Nej detta inlägg får helt enkelt bli en nystart, och jag nämner säkert nått gammalt, men först och främst kommer jag skriva mer om den kommande tiden... säger jag ialla fall nu, för det slutar säkert som tidigare... att jag slutar skriva och återkommer efter ett par månader ;).


Jag fick mitt löpband igår! I'm so happy! Nu är det dags att ta sig i kragen! Inget klagande på vädret! Går ju hemma varje dag, så jag kan likaväl göra nån nytta av tiden! Fast iofs innebär "gå hemma" egentligen hemmafru, och hemmafru innebär massor! Jag sköter ju hela hemmet! Matlagning, städ, djuren och övrigt! Klart att man får lite hjälp av sambon ibland. Men största ansvaret ligger på mig! Men det gillar jag, för man är allt lite pedant. JAJA tillbaka till löpbandet ;). Jag ska försöka använda det varje dag! Och dem dagarna jag inte använder det ska jag försöka göra nått annat! Alternativt att man kör lugnt ena dagen, och den andra dagen mer intensivt och lite kropps träning oxå! Typ sit-ups, armhävningar, upphopp och sånt! Bandet är tystgående dessutom, så jag ska få in ett pass varje morgon! Och dem lugna dagarna kan jag kolla tv sammtidigt! Jag ska nog till och med vara så seriös att jag håller mått och vikt dagbok! Väga och mäta mig en gång i veckan, och då klart på morgonen! Detta kommer bli skit bra! Kanske att jag redovisar mina siffror här ;).. hehe :P


På tal om hemmafru förresten. Ja, jag slutade ju arbetet på Laxbutiken! Kände att det var dags att gå vidare! Skulle testa på vård yrket, men det blev lite missförstånd där, och min tjänst blev tillsatt av en annan Emelie... som det kan bli. Men jag har lite annat på G, och dessutom söker jag nått enstaka jobb då och då ;). Jag trivs som hemmafru, men jag har inte riktigt hjärta att leva på min kära sambo! Det är inte riktigt min stil att vara beroende av någon. Jag har liksom alltid försökt klara mig helt själv! Annars är man ju "svag" ;)


Nej nu måste jag rasta hunden, sen skynda mig in och dra på mig promenadskorna.... det är promenad dags... innomhus så klart ;).


Puss på er!

Love U 'B


Ovido - Quiz & Flashcards