SmakarSomSocker

Direktlänk till inlägg 24 december 2011

Och om jag e halv blatte?

Av Emelie Carlsson - 24 december 2011 21:38

Bryr du dig så tilltala inte mig... för jag kunde inte bry mig mindre om din åsikt...


Och vad är en blatte? asså jag tror många har bildat sig en egen uppfattning om vad ordet faktiskt betyder. Själv anser jag att man är ingen blatte för att man "råkar" ha en pappa som e arab.

   Asså jag varken skäms över det, eller är stolt... jag bryr mig inte! Det är inte så att jag ställer mig framför spegeln varje dag och tänker: -Men shit! Kolla en mulatt! Men jag stör mig på när människor är så trångsynta... Drar alla invandrare och oss "blandraser" över samma streck! Asså jag bryr mig inte om hur andra ser mig.

  

Men för att förtydliga allt för er så kan jag ju berätta om mitt liv! För ca 24år sen blev min mamma påsatt av en arab.. hon blev gravid och födde ett mulatt barn som såg ut som en svart liten hårboll med gulsot... för övrigt hade jag inte gulsot, utan hade faktiskt sån hud! Jag fick fler sprutor än andra helsvenska barn... detta för att min pappa kanske kunde fört med andra sjukdommar. Jag fick bland annat en spruta mot benröta... detta gjorde att min kropp svarade mot vaccinet och faktiskt GAV mig benröta.. Mina ben i axlarna luckrades upp och det rann ut var ur mina armhålor... fräscht, jag vet... men i alla fall.

   I "barnvagnsåldern" så trodde folk att jag var adopterad. Detta gjorde min mamma mycket upprörd! För HON var faktiskt stolt över mig! Liten svart halvblatte i en barnvagn... gulligt va?

   Jag har ingen aning om när... men min farsa försvann ju ganska tidigt. Han bodde i Malmö under stor det av min barndom.

   I skolan klarade jag mig bra! Jag var ju trots allt inte den enda som inte var hel svensk! Men ett par kommentarer fick man då och då för sitt utländska efternamn. Det var ju inte så kul så klart! Men det var inget jag la ner större energi på.

   Jag växte upp ännu mer och började gymnasiet! Levde livet i 3 år! Utan problem! Klart, jag hatade skolan på slutet, och allt var roligare än att plugga! Men värre än så var det inte.

   När jag fyllde 18år så bytade jag namn! Från: Emmelie El nasser Carlsson Raihfi (stavning?) till: Emelie Maria Carlsson! Träffade aldrig min pappa, och hade heller inget att vara stolt över... så kände att jag var ingen "El nasser" eller "Raifhi"... Jag var en Emelie... Min mamma heter Carlsson och min mormor heter Maria. Min syster hette Maria i andra namn. Resten kan ni räkna ut själva. Men det föll sig mest naturligt att heta så som dom i MIN familj gjorde!

   Jag började jobba direkt efter skolan! Jag har jobbar på gatukök, bilskola och nu även på en framgångsrik resturang!

   Jag har tagit mig dit jag är nu, helt själv! Jag träffar min pappa ca 1 gång vartannat år! Han bor numer i Tyskland med sin fru och deras 5 barn. Och JA han pratar SVENSKA, för han bodde i Sverige länge!

   Jag bor i egen lägenhet med min blandras hund, men vi flyttar snart till en ny lägenhet där jag också kommer ha med min katt Gustav (som för tillfället bor hos mamma).

   Har sökt till GMU och ska snart göra antagnings prov. Jag är stolt över mig själv för att jag tagit det steget, och VÅGADE söka! Nu är målet att tagga innan det är dags för testerna! Jag kommer bli ännu mer stolt om jag faktiskt får anställning! Fan va coolt!

   Har många hobbies... Spela ps3, umgås med polarna, shoppa, festa, träna MMA, bilar, djur osv osv....


Kommer inte på så mycket mer... Men nu kommer min fråga... Vad är det som gör dig till mer människa än mig? Hur olika är DU och jag egentligen? Jag har min bakgrund, du har din! 

   Nej bakom dator skärmen är du och jag exakt lika vanliga/ovanliga... Det är inte för ens du möter mig öga mot öga som du faktiskt märker att jag inte ser likadan ut som du. Och vet du vad? Jag vill INTE se likadan ut som du!


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Carlsson - 28 maj 2013 20:10

Det vet jag nu... !!!

Av Emelie Carlsson - 30 april 2013 22:49

Jag tänker fatta mig kort! Den va bra, men jag tyckte den slutade dåligt... Den va lite seg i början, men snart så kom den igång och vi fick se lite action. Och i vanlig Tony Stark anda så va han, precis som vanligt, lika charmig, busig, rolig, ka...

Av Emelie Carlsson - 28 april 2013 13:48

Jag minns att jag under min graviditet var "orolig" för att bli uttråkad, eller känna att jag hade mycket dötid. Men jag har blivit snäppet visare nu när min dotter ligger här i min famn. Dem få stunderna jag faktiskt KAN lägga henne ifrån mig, dem s...

Av Emelie Carlsson - 22 april 2013 14:56

Har haft fullt upp det senaste då våran efterlängtade prinsessa äntligen kommit till världen! 12/4 valde hon att titta fram, 4 dagar "för tidigt". Underbart tyckte jag, eftersom jag va så less på att vara gravid! Såhär i efterhand MÅSTE jag ju hålla ...

Av Emelie Carlsson - 8 april 2013 01:09

Jag kan inte sovaaaa =(. Jag har visserligen inga tider att passa, men det är så jävla jobbigt när man inte somnar som man ska! Jag går upp i tid även om jag sover dåligt, så jag vänder liksom inte på dygnet. Problemet är snarare att jag går runt en ...

Ovido - Quiz & Flashcards