SmakarSomSocker

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

U got the power to bring me down, and build me up again!

Av Emelie Carlsson - 19 december 2011 11:54

Det är sjukt vad en människa kan ha makt över en... utan att han ens vet det själv! Och det spelar ingen roll hur mycket man blottar sin själ, för han skulle ändå aldrig förstå!..


Dag på dag så jobbar man med sig själv, och man intalar sig själv saker för att allt ska bli lite lättare! Men egentligen så blir det bara lättare för dagen, och man lyckas krypa fram till dagens slut för att sedan somna, och vakna upp på nytt igen! Med samma problem!

   Ingenting blir lättare i längden! Kan man finna en lösning på problemen, eller ska man tvingas fortsätta krypa hela vägen fram till döden?


Nu sitter det ett par nissar där ute och läser och tycker jag e värsta EMO... inte för att jag försvarar mig själv, men NEJ så är det inte! Jag tycker inte ett dugg synd om mig själv, och jag räknar inte med att jag en dag ska vakna upp och allt blivit bra! Nej jag vet att det bara är jag själv som styr över mitt liv... men det jag vill säga är att på vägen finns så JÄVLA många hinder... och det lilla självförtroendet man lyckas bygga upp, raseras så lätt ibland...

   Jag är som jag sagt tidigare väldigt nonchalant, och kall... att visa känslor och att ta emot känslor från andra har jag svårt för! Jag orkar helt enkelt inte bry mig! Men sen finns det dem människorna som lyckats ta sig förbi mitt hårda yttre, och in i huvudet på mig. Det är dom människorna som kan göra mig mest illa! Och det är dom jag ska akta mig för!

   Men jag har hittills inte lyckats hålla ute dem personerna... jag är dum nog att släppa in helt fel människor! Människor som kanske "ser bra ut" på utsidan, men väl inne i mitt huvud så är dem som virus... Dom äter mig levande och bryter ner mig bit för bit. Gör mig beroende av dem, för att sedan styra mig! Kanske omedvetet, men endå medvetet då dom vet att jag tar stryk av det. Misshandling av mitt inre helt enkelt!

   Mitt hårda yttre gör dessutom det svårt att få ut viruset! ... det hänger kvar, och kommer nog hänga kvar länge! Men frågan är om jag vill att det ska försvinna?

   Jag har lärt mig tycka om det här viruset... och frågan är om jag kan leva utan det? Det är som en parasit som lever av sitt värddjur, men som endå utgör en viktig del för värddjurets överlevnad! Försvinner parasiten, så försvinner oxå jag!...


Klockan är nu 12.10 och jag insåg nyss att jag inte rastat hunden än! Inte heller gett henne någon frukost! Dessutom inte ätit något själv... Men börjar med promenaden och Sessans frukost... sen får jag göra mig iordning för tåget mot göteborg! Frukosten får vänta....


<3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Carlsson - 28 maj 2013 20:10

Det vet jag nu... !!!

Av Emelie Carlsson - 30 april 2013 22:49

Jag tänker fatta mig kort! Den va bra, men jag tyckte den slutade dåligt... Den va lite seg i början, men snart så kom den igång och vi fick se lite action. Och i vanlig Tony Stark anda så va han, precis som vanligt, lika charmig, busig, rolig, ka...

Av Emelie Carlsson - 28 april 2013 13:48

Jag minns att jag under min graviditet var "orolig" för att bli uttråkad, eller känna att jag hade mycket dötid. Men jag har blivit snäppet visare nu när min dotter ligger här i min famn. Dem få stunderna jag faktiskt KAN lägga henne ifrån mig, dem s...

Av Emelie Carlsson - 22 april 2013 14:56

Har haft fullt upp det senaste då våran efterlängtade prinsessa äntligen kommit till världen! 12/4 valde hon att titta fram, 4 dagar "för tidigt". Underbart tyckte jag, eftersom jag va så less på att vara gravid! Såhär i efterhand MÅSTE jag ju hålla ...

Av Emelie Carlsson - 8 april 2013 01:09

Jag kan inte sovaaaa =(. Jag har visserligen inga tider att passa, men det är så jävla jobbigt när man inte somnar som man ska! Jag går upp i tid även om jag sover dåligt, så jag vänder liksom inte på dygnet. Problemet är snarare att jag går runt en ...

Ovido - Quiz & Flashcards