SmakarSomSocker

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Egen tid?

Av Emelie Carlsson - 13 oktober 2011 20:16

JA så kan man kalla det med ett finare ord! "Egen tid"... fast i mitt fall så suger det med egen tid... i alla fall just nu! Stör mig på att nårra av mina absolut bästa vänner bor så långt borta! Det är bland annat därför jag vill flytta. Jag saknar "nått" men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är! Jag älskar singel livet! Och tror nog att det kommer förbli så ett bra tag nu! OM det inte "dyker upp" någon oväntad som slår undan benen på mig, som får mig att falla pladask ;)! Men det lär inte hända, och bra är väll det? Det är nyttigt att vara ensam. Efter ett förhållande på 6år så kan det vara bra att "leva livet" lite! Även om det kommer dagar då jag saknar "par livet", så tror jag att jag fungerar bäst som singel!.......




Igår såg jag en film! Den heter "Killers" (2010) och det är en action/romantik/komedi med Ashton Kutcher och Katherine Heigl i huvudrollerna!                                    
                  

Kort om filmen:

En kvinna är på semester med sina föräldrar efter att precis blivit dumpad av sin kille. På semester orten möter hon en annan kille som visar sig vara "the one", och dom gifter sig ganska snabbt. Dom lever ett lyckligt, idealiskt liv, tills den dagen mannen får ett samtal av sin f.d chef. Det han inte talat om för sin fru, är att han tidigare jobbat med att jaga och döda brottslingar. Och nu ville chefen att han skulle göra ett jobb, trots att han lagt av, och därför tackar han nej. Deras liv tar en vändning när dem upptäcker att deras närma vänner har i uppdrag att döda dem!

   Jag tycker att filmen var bra! Ett par stunder fick man sig ett gott skratt, men allt oftare va den action fylld och med ett par romantiska scener. Ashton Kutcher gör sig bra i filmen! Men dock är han, och förblir en komiker i mina ögon! Därför tycker inte jag att han klär så jättebra i "tuffing stilen".

Filmbetyg:

   


...Jag ska prova på MMA nästa vecka! Det ska bli riktigt kul faktiskt! Jag hoppas att det är en sport som jag fastnar för! Innan gick jag på thaiboxning, och det va kul, men inte tillräckligt kul för att jag skulle vilja gå dit själv! Och det är ju en förutsättning att man kan! För det är ju inte alltid man kan ha men en kompis! Men vi får väll se hur det går!


Puss & Kram! <3 <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Carlsson - 28 maj 2013 20:10

Det vet jag nu... !!!

Av Emelie Carlsson - 30 april 2013 22:49

Jag tänker fatta mig kort! Den va bra, men jag tyckte den slutade dåligt... Den va lite seg i början, men snart så kom den igång och vi fick se lite action. Och i vanlig Tony Stark anda så va han, precis som vanligt, lika charmig, busig, rolig, ka...

Av Emelie Carlsson - 28 april 2013 13:48

Jag minns att jag under min graviditet var "orolig" för att bli uttråkad, eller känna att jag hade mycket dötid. Men jag har blivit snäppet visare nu när min dotter ligger här i min famn. Dem få stunderna jag faktiskt KAN lägga henne ifrån mig, dem s...

Av Emelie Carlsson - 22 april 2013 14:56

Har haft fullt upp det senaste då våran efterlängtade prinsessa äntligen kommit till världen! 12/4 valde hon att titta fram, 4 dagar "för tidigt". Underbart tyckte jag, eftersom jag va så less på att vara gravid! Såhär i efterhand MÅSTE jag ju hålla ...

Av Emelie Carlsson - 8 april 2013 01:09

Jag kan inte sovaaaa =(. Jag har visserligen inga tider att passa, men det är så jävla jobbigt när man inte somnar som man ska! Jag går upp i tid även om jag sover dåligt, så jag vänder liksom inte på dygnet. Problemet är snarare att jag går runt en ...

Ovido - Quiz & Flashcards