SmakarSomSocker

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Long gone... but still alive!

Av Emelie Carlsson - 10 oktober 2011 12:18

Det här med bloggande är inte så "lätt". Eller själva grejen är ju lätt, det är ju bara att skriva! Men det är inte alltid så lätt att veta vad man ska skriva om? Jag har ju ingen direkt "temablogg" utan skriver när, och om jag känner för det.

   Yeah, yeah, nobody force you to read this shit! ;)


Livet "rullar" på som vanligt... Och med vanligt menar jag som ett 200kg, 4kantigt stenblock i uppförsbacke OCH motvind!!! Ibland kastar någon jävel dessutom ut en småsten framför mig vilket gör att det blir lite tyngre! Men uppför kommer jag! Och jag väntar ivrigt på att nå toppen där det väntar medvind och nedförsbacke! När jag når dit vet jag inte! Men dit kommer jag... en dag!

   Jag har stunder då snälla "förbi passerande" människor hjälper mig att putta på ett par meter, och det är alltid uppskattat.. NOG om beskrivningen av mitt liv! Här kommer senaste nytt!: ;)


Jag har köpt "Dead Island" till ps3!

Kort beskrivning av spelet:

Spelet utspelar sig på paradisön Banoi som ligger strax utanför kusten av Papua Nya Guinea. Men något ont har nått ön, och det för med sig kaos och död! Zombies invaderar hela ön, och paradiset raserar! För dem få överlevanderna så gäller det att söka tillflykt och gömma sig undan! Du som karaktär kommer nu att ta dig runt för att hjälpa dem som lyckats klara sig undan plågan! På vägen finner du användbara vapen och föremål!


   Snygg grafik och välgjord omgivning! Jag tycker dock att dem överdrivit lite när det gäller blodet! Blodet sprutar hejdlöst när man "slicear" zombiesarna.   

  Jag tycker att spelet är roligt men samtidigt skrämmande och jag sitter på helspän hela tiden i väntan på att nån zombie ska hoppa på mig! Finns det nått bättre sätt att avreagera sig på, än att "smasha" sönder zombiehuvuden?! Hacka, hugga, stampa, skjuta och köra över dom köttätande asen är så himla underbart!!! HAHA nu låter jag som ett psyco, men det är faktiskt kul :). Litet minus får det eftersom att det har lätt för att "hänga sig" när man kör online med vännerna! Har hänt ett flertal gånger faktiskt! Men annars är det toppen kul! 

Spelbetyg: 4/5 möjliga!


Men titta! Min första spel recension! HAHA! Det är kanske nått sånt jag ska blogga om!? Spel och film! JA, vi får väll se :)


PUSS <3






  

 
 
sofia

sofia

10 oktober 2011 20:43

haha du är som jag! =) också alltid problem med vad jag ska skriva =P men om du har Iphone eller androidtele kan du ju bara ladda ner appar d gjorde jag! ;)
kram

http://dendarbruden.bloggplatsen.se

Emelie Carlsson

11 oktober 2011 10:43

Hehe! Jo, det finns nog flera som har "skriv torka" ibland =). Appar alltså! JA, det får jag allt kolla på =). Tack för tipset :P KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Carlsson - 28 maj 2013 20:10

Det vet jag nu... !!!

Av Emelie Carlsson - 30 april 2013 22:49

Jag tänker fatta mig kort! Den va bra, men jag tyckte den slutade dåligt... Den va lite seg i början, men snart så kom den igång och vi fick se lite action. Och i vanlig Tony Stark anda så va han, precis som vanligt, lika charmig, busig, rolig, ka...

Av Emelie Carlsson - 28 april 2013 13:48

Jag minns att jag under min graviditet var "orolig" för att bli uttråkad, eller känna att jag hade mycket dötid. Men jag har blivit snäppet visare nu när min dotter ligger här i min famn. Dem få stunderna jag faktiskt KAN lägga henne ifrån mig, dem s...

Av Emelie Carlsson - 22 april 2013 14:56

Har haft fullt upp det senaste då våran efterlängtade prinsessa äntligen kommit till världen! 12/4 valde hon att titta fram, 4 dagar "för tidigt". Underbart tyckte jag, eftersom jag va så less på att vara gravid! Såhär i efterhand MÅSTE jag ju hålla ...

Av Emelie Carlsson - 8 april 2013 01:09

Jag kan inte sovaaaa =(. Jag har visserligen inga tider att passa, men det är så jävla jobbigt när man inte somnar som man ska! Jag går upp i tid även om jag sover dåligt, så jag vänder liksom inte på dygnet. Problemet är snarare att jag går runt en ...

Ovido - Quiz & Flashcards