SmakarSomSocker

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Att mista sin syster....

Av Emelie Carlsson - 19 september 2011 19:00

Att mista sin syster är som att en liten bit av en själv DÖR. Så känns det i alla fall för mig! Jag kommer alltid sakna henne och minnas henne, men det är inte tillräckligt! Jag har henne på bilder, i tankarna och mina drömmar, men hon fattas mig... VARJE dag, och jag vet inte hur länge till jag kan stå ut! Jag blir aldrig den samma utan henne! Men det är ju inte så konstig eftersom att hon tog med sig en sån stor bit av mitt hjärta, in i döden. Och för er som känner mig så förstår ni vad jag menar. Jag känner att jag inte är den samma som förut, och det vill jag inte heller. Jag vill ha en nystart och glömma allt! Eller nej, inte glömma, men jag vill slippa allt som får mig att tänka på henne hela tiden.    


        

  

Häromdagen hjälpte jag mamma med hennes telefon... eller egentligen är det Lindas telefon, men mamma tog över den efter att hon gått bort... Jag vet inte om ni kan förstå vad jag menar nu, men ni vet när någon lämnar ett meddelande på ERAN telefonsvarare, så kan det bland vara så att man hör rösten på den som lämnat meddelandet... liksom ett förinspelat meddelande på sitt namn, som automatiskt spelas upp innan man lämnar ett meddelande. Förstår ni? Jag menar om jag ringer till er, och ni inte svarar, då kan jag lämna ett meddelande, eller hur? När ni ringer er telefonsvarare så hör ni nått i stil med: "-Du har 1 nytt meddelande. -Meddelande från... Emelie... (och det namnet har jag sj spelat in)... och sen kommer själva meddelandet..... Ja i alla fall, om ni nu fattar vad jag menar så ska jag komma till poängen med detta.... På mammas (lindas gamla) telefon så fanns rösten kvar på Linda! Och Mamma bad mig hjälpa henne med att ändra detta. Det jobbiga är att det var det ENDA ljudklippet som fanns kvar där jag fick höra min systers röst, och nu är det borta :(.... Jag har nån enstaka video där man kan höra henne, men inte så klart och tydligt som "telefonklippet".


             



Jag älskar min syster sååå mycket så jag tror inte det finns NÅGON som kan förstå. Det finns ingen som kan förstå just MINA känslor till MIN syster. Inte ens ni som förlorat era syskon. Detsamma gäller mig, då jag inte kan förstå era känslor. Man kan försöka förstå, eller tänka sig in i situationen, men ALDRIG förstå till 100%. Mina känslor för min syster går inte att beskriva. Jag förstår det knappt själv! Det är skrämande att se sig själv i spegeln varje dag, men bara se ett tomt skal... eller ett skadat skal kanske?! Jag vet inte, men en sak är säker... Jag kan inte "leva" utan min syster... inte då, inte nu och inte i framtiden... jag får bara försöka hitta ett sätt att överleva på... Räcker det att bara överleva??? kommer jag någonsin kunna "leva" igen???..........

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Carlsson - 28 maj 2013 20:10

Det vet jag nu... !!!

Av Emelie Carlsson - 30 april 2013 22:49

Jag tänker fatta mig kort! Den va bra, men jag tyckte den slutade dåligt... Den va lite seg i början, men snart så kom den igång och vi fick se lite action. Och i vanlig Tony Stark anda så va han, precis som vanligt, lika charmig, busig, rolig, ka...

Av Emelie Carlsson - 28 april 2013 13:48

Jag minns att jag under min graviditet var "orolig" för att bli uttråkad, eller känna att jag hade mycket dötid. Men jag har blivit snäppet visare nu när min dotter ligger här i min famn. Dem få stunderna jag faktiskt KAN lägga henne ifrån mig, dem s...

Av Emelie Carlsson - 22 april 2013 14:56

Har haft fullt upp det senaste då våran efterlängtade prinsessa äntligen kommit till världen! 12/4 valde hon att titta fram, 4 dagar "för tidigt". Underbart tyckte jag, eftersom jag va så less på att vara gravid! Såhär i efterhand MÅSTE jag ju hålla ...

Av Emelie Carlsson - 8 april 2013 01:09

Jag kan inte sovaaaa =(. Jag har visserligen inga tider att passa, men det är så jävla jobbigt när man inte somnar som man ska! Jag går upp i tid även om jag sover dåligt, så jag vänder liksom inte på dygnet. Problemet är snarare att jag går runt en ...

Ovido - Quiz & Flashcards